close
Sia - To Be Human 《 當個凡人》
 
Under rich, relentless skies   
在廣闊且無情的天空下
I've been setting highs   
我曾站在高處居高臨下
I felt you walk right through me   
我感覺你正為我而來
You're the thing that I invoke   
你正是我朝思暮想的人
My all persistent goal   
是我終其一生的目標
Sent to make me queazy   
漸漸開始動搖
And oh, it's hard now   
一開始確實很困難
With time, it works out   
但隨著時間的飛逝漸入佳境
To be human is to love   
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much   
即使這份愛沉重到我無法負荷時
I'm not ready to give up   
我仍不願意就此放棄
To be human is to love   
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much   
即使這份愛沉重到我無法負荷時
I'm not ready to give up   
我仍不願意就此放棄
All the tigers have been out   
所有猛獸都被釋放出來
I don't care, I hear them howl   
我無所畏懼聽著牠們嘶吼
I let them tear right through me   
我任憑牠們把我弄得遍體鱗傷
Can you help me not to care?   
你可以幫助我不去理會嗎?
Every breath becomes a prayer   
每一個氣息都是向天的祈禱
Take this pain from me    
從我身上帶走這些傷痛
And oh, you're so far now   
現在的你,在遙不可及的一方
So far from my arms now    
遠離了我的懷抱
To be human is to love   
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much  
即使這份愛沉重到我無法負荷時
I'm not ready to give up   
我仍不願意就此放棄
To be human is to love   
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much   
即使這份愛沉重到我無法負荷時
I'm not ready to give up   
我仍不願意就此放棄
To be human    當個平凡人
To be human    當個平凡人
To be human    想當個平凡人
Just 'cause I predicted this   
我早就預想到事情的進展
Doesn't make it any easier to live with   
但卻沒有因此變得簡單
And what's the point of knowin' it   
那提早明瞭又如何
If you can't change it? You can't change, can't change it
如果你無法改變?再怎麼努力都無法將它更改
Just 'cause I predicted this   
我早就預想到事情的進展
Doesn't make it any easier to live with   
但卻沒有因此變得簡單
And what's the point of knowin' it    
那提早明瞭又如何
If you can't change it? You can't change, can't change it
如果你無法改變?再怎麼努力都無法將它更改
To be human is to love    
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much  
即使這份愛沉重到我無法負荷時
I'm not ready to give up    
我仍不願意就此放棄
To be human is to love   
當個平凡人學習如何去愛
Even when it gets too much  
即使這份愛沉重到我無法負荷時
There's no reason to give up  
我沒有任何理由去放棄
Don't give up   不要輕言放棄
Don't give up   不要輕言放棄
arrow
arrow
    全站熱搜

    勇士夫妻漫遊趣✈️ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()